Hoog en Laag: ”Vertraging aanleg kunstgras OVC ’85”

20140209_112201Lees hier het artikel van Feike Klomp (Hoog en Laag) over de vertraging van de aanleg van het kunstgrasveld van OVC’85.
Wij zijn not amused hierover en stelden gisteren vragen aan wethouder Heinrich, maar zijn blij dat de wethouder heeft aangegeven dat het veld er hoe dan ook gaat komen:

OOSTERBEEK – De aanleg van een kunstgrasveld op sportpark De Bilderberg in Oosterbeek loopt vertraging op. Dat meldde wethouder Erik Heinrich tijdens de Commissievergadering Inwoners. Reden van het uitstel is dat de SSdB en hockeyclub MHCO niet tot overeenstemming kunnen komen om ook het kunstgrasveld van het voetbal voor OVC ’85 in beheer te nemen.

door Feike Klomp

,,Dit is een tegenvaller”, legde Erik Heinrich uit. ,,Het beloofde kunstgrasveld komt er weliswaar, maar de Stichting Sportaccommodaties de Bilderberg (SSdB) en MHCO zien teveel risico’s in het beheer, onder andere op financieel gebied. In augustus bleek dat er twijfels waren. Ze willen de verantwoordelijkheid ervan niet nemen.”

GemeenteBelangen is not amused. ,,De door de wethouder aangevoerde reden voor de onverwachte breuk was het ontbreken van vertrouwen bij MHCO, zowel qua financiën als ook aanvullende eisen die werden gesteld aan de financieel solide en draagkrachtige voetbalclub OVC’85. Dat mogelijk zo het BTW voordeel verdwijnt, is voor onze inwoners, voetballers en hockeyspelers een treurige conclusie”, stelt Danielle van Bentem in een reactie.

Weer wachten
Gijs Beekhuizen namens de PvdA: ,,We hebben toch gewoon het besluit genomen, mede onder druk van het college. Die boel is toch afgetimmerd? Het moest allemaal heel snel voor de zomer, dus ik begrijp het eigenlijk niet. Het stond toch strak?” Danielle Gerritsen: ,,De vele voetballers van OVC ’85 moeten weer wachten op een fatsoenlijk veld. Daar baalt GemeenteBelangen van en dat vinden wij erg jammer.”

Erik Heinrich benadrukte nog dat het kunstgrasveld er zeker gaat komen, maar dat het allemaal langer gaat duren. ,,Er wordt nu gekeken of de voetbalstichting de aanleg kan regelen. Tegelijkertijd is het zo dat de Stichting Waarborgfonds Sport opnieuw een beoordeling moet doen voor deze stichting. Ik hou een grote slag om de arm, mede vanwege weersomstandigheden, maar de realisatie van het veld gaat plaatsvinden.”

Bron: