Hoog en Laag: ‘GemeenteBelangen Renkum presenteert verkiezingsprogrammma’

Bron: http://www.hoogenlaag.nl/lokaal/gemeentebelangen_renkum_presenteert_verkiezingsprogrammma_2817749.html

_DSC0751RENKUM – De Renkumse politieke partij GemeenteBelangen presenteerde donderdag haar verkiezingsprogramma. Daarnaast werd de kieslijst bekend gemaakt en onthulde de partij een nieuwlogo en de nieuwe internetsite www.gbrenkum.nl.

GemeenteBelangen is een partij die al dertig jaar haar inwoners als middelpunt stelt. ,,‘Wij volgen geen landelijk politiek programma, maar zetten ons in voor de belangen van de inwoners van alle zes dorpen in onze gemeente’, zo stelt lijsttrekker Hermine van den Berg.

Geen koerswijziging
Een koerswijziging zal GemeenteBelangen niet ondergaan. ,,Bij ons staan de inwoners al jaren centraal. Nu de gemeente verantwoordelijk wordt voor steeds meer taken die eerder door het Rijk werden uitgevoerd, is het wel erg belangrijk om de ondersteuning – bijvoorbeeld aan hulpbehoevenden – steengoed te organiseren. Steeds vaker moeten inwoners zelf zaken regelen en in hun eigen inkomen voorzien. Maar niet iedereen is daartoe in staat. Dan is het nodig dat we hen de weg wijzen en helpen, zodat zij het juiste loket kunnen vinden en daarbij niet op drempels stuiten. Wij zetten ons daar graag voor in.”

In het gepresenteerde verkiezingsprogramma wordt verder stevig ingezet op veiligheid, ruimte voor ondernemers, goede onderwijsvoorzieningen en meer aandacht voor toerisme, recreatie en groen. Daarnaast ziet GemeenteBelangen sport en cultuur als belangrijke pijlers van de Renkumse gemeenschap. De fractie van GemeenteBelangen is de afgelopen tijd flink gegroeid. Van den Berg: ,,Er is meer slagkracht waardoor wij de belangen van onze inwoners nu nog beter kunnen behartigen. Wij gaan met veel vertrouwen de verkiezingen in.’

De eerste vijftien kandidaten op de kieslijst van GemeenteBelangen zijn 1 – Hermine van den Berg-van Zijl (Renkum), 2 – Danielle Gerritsen-van Bentem (Doorwerth), 3 – Frank Huizinga (Oosterbeek), 4 – Henk Tiemens (Renkum), 5 – Chretien Mali (Osterbeek), 6 – Constant Sciarone (Oosterbeek), 7 – Marcel Bruins (Doorwerth), 8 – Arthur van Hees (Oosterbeek), 9 – Matthijs Kleij (Oosterbeek), 10- Sandre Wurster-van der Giessen (Renkum), 11- Geeske Raams (Oosterbeek), 12- Paul Janssen (Oosterbeek), 13- Ronald Krenning (Heveadorp), 14- Arjen Knulst (Renkum), 15-Hans de Kruijf (Heelsum).