Glasvezel in alle dorpen vraagt om creatieve aanpak

glasvezelMet de site www.renkumopglasvezel.nl heeft GemeenteBelangen het onderwerp glasvezel voor alle Renkumse dorpen een nieuwe impuls gegeven. Een aantal inwoners uit Renkum, Wolfheze en Doorwerth hebben zich verenigd in de initiatiefgroep ‘Glasvezel gemeente Renkum’.  GemeenteBelangen stelt de site ter beschikking aan  deze nieuwe initiatiefgroep.

“Heel mooi om te zien dat onze roep om glasvezel nu ook door betrokken inwoners is omarmd. Onze site dragen we dan ook graag over, het is belangrijk dat de peiling en informatievoorziening krachtig doorgaat” zegt Paul Janssen, voorzitter van GemeenteBelangen. “Glasvezel in alle dorpen vraagt om een creatieve aanpak waarbij we een actieve samenwerking met gemeente en inwoners nodig hebben. Met achteroverleunen en wachten op een andere partij komt dat glasvezel niet; laten we dat met dit initiatief aantonen”.

Standpunt GB  over glasvezel

GemeenteBelangen ziet glasvezel als een maatschappelijke nutsvoorziening: een middel waarmee aan de eisen van de moderne tijd wordt voldaan. Stabiele internetverbindingen met hoge up- en downloadsnelheden zijn van belang voor onder andere ondernemers, thuiswerkers, zzp-ers, ouderen die langer thuis willen wonen (e-consults, videocontact) en zorginstellingen.

De realisatie voor glasvezel in alle zes dorpen is opgenomen in het coalitieakkoord ‘Veranderend Renkum’.