GemeenteBelangen knokt verder voor Airborne Wandeltocht

Persbericht 25 mei:

airbornewandeltocht_2015

GemeenteBelangen knokt verder voor Airborne Wandeltocht

Nadat de subsidie vanuit de gemeente Renkum voor de organisatie van de jaarlijkse Airborne Wandeltocht is stopgezet én een gat is geslagen in buffers door de financieel tegenvallende editie van vorig jaar als ook het afhaken van de hoofdsponsor, is de Politie Sport Vereniging Renkum (PSV) op zoek gegaan naar hulp.

Fractievoorzitter Daniëlle Gerritsen van politieke partij GemeenteBelangen Renkum:

“Nadat de financiële problemen naar buiten kwamen, hebben we direct contact gelegd met marsleider Wilma Luckel en Roger Beets van PSV Renkum. Samen hebben we praktisch gekeken naar mogelijkheden om dit jaar de 70e editie in onze gemeente op een waardige manier te kunnen organiseren.”

GemeenteBelangen heeft bij de Provincie Gelderland een ingang via haar fractielid Marcel Bruins (Statenlid partij 50+).

“Hij heeft snel kunnen regelen dat de PSV Renkum kon inspreken bij een commissievergadering in het Provinciehuis om de zorgen onder de aandacht te brengen”, zegt Daniëlle Gerritsen. “Met als resultaat dat de provincie Gelderland én het Vfonds elk 15.000  euro willen  bijdragen aan deze speciale editie van de Airborne Wandeltocht. Naast deze incidentele bijdrage wordt er ook nog gewerkt aan structurele maatregelen. De komende raadsvergadering wordt een door GemeenteBelangen opgestelde motie ingediend waarmee we willen borgen dat de gemeente Renkum en de Airborne Wandeltocht de komende jaren exact weten welke organisatorische en financiële verantwoordelijkheden ze dragen. Voor deze motie zoeken we nu raadsbrede steun. Deze wandeltocht gaat echt door álle zes dorpen, en is zo belangrijk: Renkum ís Airborne.”

We zijn ongelofelijk trots op dit resultaat en wensen het bestuur van de PSV Renkum en de vele vrijwilligers succes met de voorbereiding van dit prachtige wandelevenement.