GB aanwezig bij bijeenkomst centrumplan Doorwerth

centrum doorwerthZaterdagochtend informeerde de kerngroep Centrumplan Doorwerth op uitnodiging een afvaardiging van D66 en GemeenteBelangen, waaronder onze raadsleden Hermine van den Berg en Danielle Gerritsen.  Op deze manier wordt de lokale politiek actief geïnformeerd over het opstellen, bijschaven en rijpen van  een visie waarmee een écht centrumhart wordt gemaakt in Doorwerth. Het is een prachtig voorbeeld van een burgerinitiatief waarbij de gemeente ondersteunt en juist de inwoners leidend zijn. Op die manier ontstaat een visie met bijbehorend plan dat een breed draagvlak zal hebben. Het komt immers tot stand door continu betrokkenen mee te nemen in het laten rijpen van de visie. Goede communicatie en vertrouwen zijn daarbij essentieel. Alleen dan zal er uiteindelijk een plan in de gemeenteraad worden behandeld dat voor niemand een verrassing kan zijn en is gebaseerd op de ideeën van bewoners, ondernemers, zorgverleners, scholen, cultuurdragers en alle overige belanghebbenden.

De kerngroep gaf duidelijk aan vertrouwen te hebben in deze aanpak. De inwoners zijn leidend en de gemeente ondersteunt. Tegelijkertijd werd aan de aanwezige politici gevraagd om actief mee te denken in mogelijkheden. Maar ook om bedenkingen of bezwaren vroegtijdig in te brengen zodat dit mee kan worden genomen in het pad naar een uiteindelijk plan.

GemeenteBelangen is van mening dat Doorwerth hier een burgerinitiatief te pakken heeft dat gekoesterd moet worden. Dit wordt dé nieuwe manier om onze dorpen vitaal en leefbaar te houden.  Wij blijven dit project actief volgen en ondersteunen; zowel vanuit de fractie  als vanuit de gemeenteraad.