Dag van de Renkumse inwoner

Dag van de Renkumse Inwoner 5 juli .2In de gemeente Renkum werd de laatste jaren een mooi en kleurig burgerjaarverslag uitgegeven. Ook organiseerde de gemeente -samen met de Dorpsplatforms- jaarlijks een ontvangst en bustocht door de gemeente voor de nieuwe inwoners. De verplichting om een dergelijk jaarverslag te maken is verdwenen.  Tegelijkertijd verdween ook het budget en moesten er bezuinigingen worden ingeboekt doordat de gemeente minder geld te besteden heeft. Hierbij sneuvelde beide activiteiten.

Alternatief voor dat wat verdwenen is, was deze dag van de Renkumse inwoner. Een dag van, voor en door de inwoners van onze mooie dorpen met ondersteuning vanuit het gemeentehuis. Ondanks het wat regenachtige weer en de heersende voetbalkoorts, voor een eerste keer, een groot succes. Wethouder Hermine van den Berg (GB) was erg enthousiast over de vele deelnemende inwoners: ”Vandaag heb ik veel vrijwilligers en betrokken inwoners ontmoet die vol enthousiasme vertelden over hun project. Erg leuk!”

Wat GemeenteBelangen betreft een mooi begin van wat misschien wel een jaarlijks terugkerend feest van en voor inwoners kan worden.

Dag van de Renkumse Inwoner 5 juli .1

Dag van de Renkumse Inwoner 5 juli .3