RenkumNieuws.nl “Samen de schouders onder de Airborne Wandeltocht”

De Politie Sportvereniging ‘Renkum’ (PSVR) en de gemeente Renkum hebben dinsdag een meerjarig convenant ondertekend voor de Airborne Wandeltocht. De PSVR en de gemeente onderschrijven daarmee de wederzijdse betrokkenheid bij dit grootste eendaagse wandelevenement ter wereld en de waarde op lange termijn voor de wandelaars en de inwoners van de gemeente Renkum.

Ondertekening convenant

Handtekening

Een evenement die de partijen ook bij de toekomstige generaties onder aandacht willen blijven brengen. Namens de PSVR tekenden voorzitter Wilma Luckel en secretaris Thijs van der Laan het convenant. Namens de gemeente tekenden burgemeester Agnes Schaap en wethouder Jasper Verstand.

Samenwerking

De PSVR organiseert sinds 1947 jaarlijks in de gemeente Renkum de Airborne Wandeltocht, een eendaagse herdenkingstocht van de Slag om Arnhem. Van oudsher verleent de gemeente jaarlijks diensten aan de organisatie van het evenement in de vorm van materieel en mankracht.

Vanuit gewijzigde wet- en regelgeving wordt steeds meer gevraagd van de organisatoren van evenementen waaraan voorschriften in het kader van openbare orde en veiligheid zijn verbonden. De PSVR is verantwoordelijk voor de organisatie van de Airborne Wandeltocht.

Voorzitter Wilma Luckel: “Met name de kosten in het kader van deze openbare orde en veiligheid zijn de laatste jaren enorm gestegen. Dit maakte het voor de organisatie steeds moeilijker om het financiële plaatje rond te krijgen”.

Historische verbondenheid

Burgemeester Agnes Schaap: “Vanwege de historische verbondenheid met de Wandeltocht én het belang dat wij hechten aan het voortbestaan van de Airborne Wandeltocht, nemen wij een aantal van deze voorschriften van PSVR op ons, zoals het uitzetten van de verkeersborden en de schoonmaak van het evenemententerrein.”

“Daarnaast levert de gemeente service ten behoeve van de entourage van het evenement, zoals het plaatsen van vlaggenmasten.” De gemeente besteedt een kleine € 70.000,- per jaar aan de Airborne Wandeltocht.

Gerust hart

Wilma Luckel: ”Het bestuur is erg blij met deze ondersteuning van de gemeente Renkum. Het stelt ons in de gelegenheid de toekomst met een gerust hart tegemoet te zien.”

Waar zij ook blij mee is, is met de inzet van GemeenteBelangen: “Zij hebben zich vanaf het begin aan sterk gemaakt voor de Airborne Wandeltocht.”

Bron: renkum.nieuws.nl/nieuws/23807/samen-schouders-airborne-wandeltocht/