GB is enige partij tégen nieuwe belastingheffing

GemeenteBelangen heeft als enige fractie tégen de invoering van de nieuwe belastingheffing voor alle ondernemers in het kernwinkelgebied van Oosterbeek gestemd. De vereniging Ondernemend Oosterbeek wil met de belastingopbrengsten activiteiten organiseren om het winkelgebied aan de Utrechtseweg en Weverstraat aantrekkelijker te maken.

Fractievoorzitter Danielle Gerritsen: “Onze waardering voor dit ondernemersinitiatief is ontzettend groot. Onze fractie is echter van mening dat reclamebelasting niet het instrument is om gezamenlijke initiatieven van ondernemers te verwezenlijken.

De gemeente meet zich de rol aan van incassobureau voor een groep ondernemers terwijl er verder nog geen gemeentelijke winkelvisie is. Deze nieuwe belasting kan dus niet worden opgehangen aan een groter beleid.

Daar komt bij dat GB niet voor lastenverzwaring voor ondernemers is. Na veel wikken en wegen heeft onze fractie dan ook tégen het voorstel gestemd.”

Doordat alle andere fracties vóór stemden is de invoering van de reclamebelasting in de raadsvergadering van 22 februari aangenomen.

Artikel in De Gelderlander van 24 februari 2017 over de invoering van reclamebelasting.