GB op winst: met 4 zetels in de raad

GemeenteBelangen is met 2833 stemmen de tweede partij van de gemeenteraad geworden. Van alle uitgebrachte stemmen was 18% voor GB.

Lijsttrekker Danielle van Bentem: “Fantastisch dat zoveel inwoners op ons gestemd hebben! We hebben er een zetel bij gewonnen en kunnen nu met 4 raadsleden de belangen van inwoners vertegenwoordigen.

Ik zie het ook als een steun in de rug voor het beleid dat GB de afgelopen vier jaar met de coalitie Veranderend Renkum heeft gevoerd. Team GB heeft met veel passie een positieve campagne gevoerd, waar de Renkumse Maat en de gesprekken met inwoners centraal in stonden.

Trots dat onze inwoners zoveel vertrouwen hebben gegeven en hebben gekozen voor een zorgzaam Renkum, leefbare dorpen én de kracht van inwoners.”

Er hebben bijna 700 inwoners meer op GB gestemd dan vier jaar geleden, en komt uit op 4 zetels. GroenLinks is flink gestegen en met 125 stemmen meer dan GB, nu de grootse partij, ook met 4 zetels. De VVD heeft een beetje meer stemmers getrokken dan de vorige verkiezingen en staat ook op 4 zetels. Alle andere partijen hebben minder stemmen gekregen dan 2014. In onderstaande figuur is het aantal stemmen per partij weergegeven: